Oppdatering 19. mai
Skjemaer for registrering av dugnadsdeltakelse henger i alle oppgangene. Husk å skriv deg på hvis du har deltatt på vårdugnaden. Oppslagene tas ned 22. mai.
Oppdatering 28. april
Containere:
Nå er containerne på plass, 2 for restavfall og 1 for hageavfall! De blir hentet fredag morgen. Containerne er merket. Supert om alle som har satt ut ting hjelper til med å få det kastet i containerne!
VIKTIG ANGÅENDE SPESIALAVFALL:
Husk at ikke noe spesialavfall skal kastes i containerne! Brytes dette blir det dyre gebyrer for oss! Eksempel på spesialavfall er elektrisk avfall, bildekk, maling, impregnert trevirke osv. Har du allerede satt ut noe som ikke skal i container er det fint om du henter det tilbake igjen!
Kasser for farlig og elektrisk avfall:
Kasser for farlig og elektrisk avfall kommer senere da kommunen ikke hadde noe ledig i dugnadsperioden vår. De blir levert 25. mai og hentet ca. 1. juni.
Oppdatering 23.april
Praktisk info om dugnaden:
- Lister med oppgaver og påmelding til oppgavene er hengt opp i sykkelbodene. Skriv deg på en oppgave, og marker når den er utført.
- En egen oppgaveliste for noen oppgaver hvor hele borettslaget har ansvar henger på døra til sykkelboden i Paviljonggården. Skriv på navn og telefonnummer så dere kan ta kontakt med de dere eventuelt skal samarbeide med.
- Utstyr til oppgavene finner dere stort sett i redskapsboden i Paviljonggården. Ekstra stiger finnes i kjellere rundt omkring.
- Sand til å fylle opp sandkassene i alle bakgårdene + under hellene som skal legges i Barnehagegården ligger i en haug på gresset utenfor Bergensgata 20 (ute ved veien). Del sanden broderlig mellom bakgårdene!
- Jord til Barnehagegården og Paviljonggården ligger også i en haug ved siden av sanden. Av dette er 500 liter til Barnehagegården og 400 til Paviljonggården.
- Leveranse fra Plantasjen med mesteparten av blomstene til Klokkegården og Paviljonggården + gressfrø til Paviljonggården har ikke kommet ennå. Kommer lørdag eller over helgen. Gir beskjed når det kommer!
- Kontaktinfo til arbeidsledere for gårdene finner dere på listen med oppgaver.
- Lister for registrering av deltakelse på dugnaden blir hengt opp i oppgangene.
- Containere kommer 28. april.
Oppdatering 21. april:
Før dugnaden starter må alle huske dette:
- Rydd bort personlige eiendeler fra fellesområdene som ikke skal
kastes. - Merk sykler med navn og oppgang.
- Merk leker, barnesykler, barnesparkesykler ol. Det tas en
opprydding i alle bakgårdene. Så merk det dere
eier selv, og eventuelt eierløse ting dere vil beholde, med hyssing/bånd. Har man merket med navn tidligere må dere merke på nytt nå!
Årets vårdugnad er rett rundt hjørnet, og vi må også denne gang avholde alternativ dugnad over en hel uke på grunn av corona. I år blir det fra 24. april til 1. mai.
Rydding av fellesarealer
Vi rydder som vanlig fellesarealene i kjeller og på loft, så alt som ikke skal kastes må fjernes før dugnaden starter. Husk at møbler, bildekk og annet ikke skal oppbevares på fellesarealene!
Sykler og merking
Husk å merke sykkelen din med navn og oppgang før dugnaden begynner. Vi kaster/setter ut eierløse sykler fra kjeller, bakgård og sykkelskur. Det er trangt om plassen mange steder, så har du en gammel sykkel du ikke bruker er dette en fin mulighet til å kvitte seg med den! Oppfordrer også alle til å oppbevare sykler som ikke er i bruk i sykkelsesongen i kjelleren, hvis det er plass, så er sykkelbodene i bakgårdene tilgjengelig for daglig bruk.
Containere
2 containere for restavfall og 1 for hageavfall kommer 28. april og hentes 30. april. Husk å IKKE kaste noe avfall i containerne som ikke skal der. Det kan bli dyrt for borettslaget da hele containeren vil bli regnet som spesialavfall! Containerne pleier å være merket med hva som ikke kan kastes.
Farlig og elektrisk avfall
Kasser for farlig og elektrisk avfall kommer senere da kommunen ikke hadde noe ledig i dugnadsperioden vår. Så de blir levert 25. mai og hentet ca. 1. juni.
Arbeidsoppgaver og arbeidsledere
- Paviljonggården: Steinar, tlf: 97188842
- Klokkegården: Andrew, tlf: 41514939
- Barnehagegården: Anita, tlf: 45212817
Vi har noen litt større oppgaver, som f.eks maling, som har blitt satt opp på oppgavelisten på de to siste dugnadene uten at noen har kastet seg over disse oppgavene. 🙂 Så det hadde vært fint om noe av dette blir gjort denne gangen. Dette er vedlikeholdsoppgaver som er viktige å få gjort på dugnad da vi ikke har et ubegrenset budsjett til å sette disse oppgavene bort til andre.
Registrere deltagelse
Det vil bli hengt opp lister på utgangsdøren eller oppslagstavlen i alle oppgangene hvor man kan registrere deltagelse på dugnaden.
Innspill til dugnadsoppgaver
Har du noen ideer til oppgaver for dugnaden, kom gjerne med innspill til kontakt@bbor.no